8 alimente bogate in proteine pe care le puteti creste in propria gradina

Total
0
Shares

Indiferent daca alegeti sa mancati in stil vegetarian sau pur si simplu doriti sa mancati mai sanatos, exista o multime de alimente si legume bogate in proteine care pot fi benefice in dieta voastra.

Iata care sunt recomandarile noastre de alimente bogate in proteine pe care le puteti creste in propria gradina. Acestea nu numai ca au un gust desavarsit fiind crescute de voi insiva, dar vor contribui si la economisirea banilor alocati lunar pentru mancare.

1. Spanacul

Spanacul este unul dintre cele mai cunoscute alimente bogate in proteine. Creste cel mai bine in regiunile mai racoroase si poate fi plantat intr-un loc insorit, in sol bine drenat, din aprilie pana in septembrie.

Semanati semintele intr-un ghiveci sau direct in gradina si acoperiti cu mulci bogat in nutrienti.

2. Kale

Kalele sunt o sursa excelenta de proteine si sunt usor de cultivat pe tot parcursul anului in regiunile mai friguroase si in timpul iernii in clima mai calda. Semanati semintele in ghiveci inainte de a le transfera in materialul saditor din gradina. Kalele iubesc vremea rece, inclusiv inghetul, care le imbunatateste aroma.

Spanacul si kalele sunt delicioase in salatele de vara sau in paste, pe timpul iernii.

3. Mazare

Partea buna la mazare este ca puteti manca aproape fiecare parte a plantei: de la bob pana la pastaie si lastarii pe care cresc. Puteti profita la maxim de aceasta sursa de proteine vegetariene. Mazarea iubeste climatul mai rece si semintele pot fi semanate direct in sol bine drenat, din aprilie pana in septembrie, apoi acoperite cu mulci bogat in nutrienti.

4. Edamame

Edamamele se gasesc in mancarurile traditionale asiatice si cresc in climatul cald. Se seamana langa porumb, capsuni sau castraveti, cand solul este cald.

5. Fasole verde

Exista atat de multe tipuri de fasole verde incat cu siguranta veti gasiti tipul care se potriveste cu gradina si spatiul vostru.

Semanati semintele intr-un ghiveci mare cu sol bine drenat sau direct pe patul de legume, cu expunere la soare.

6. Quinoa

Quinoa este o sursa excelenta de proteine vegane. Este toleranta la seceta si se poate semana direct in gradina la sfarsitul primaverii, in plin soare.

Idee: Quinoa se gateste in apa ca si orezul, se lasa sa se raceasca, apoi poate fi servita cu salata. Merge bine cu kale sau spanac.

7. Floarea soarelui

Floarea-soarelui sunt plante rezistente, care iubesc soarele si sunt o varianta alimentara vegetala bogata in proteine.

Semintele de floarea-soarelui se seamana direct in patul de gradina in primavara, alaturi de porumb. 11 saptamani mai tarziu, puteti folosi semintele in salate si alte bunatati.

8. Broccoli

Broccoli este bogat in proteine si necesita un sol bine pregatit, bogat in nutrienti, cu un nivel de pH neutru.

Se seamana din septembrie pana in februarie in regiuni mai reci, si in iulie pana in octombrie in zone mai calde.

Lasa un comentariu

avatar
Citeste si